1. 附属図書館トップ
  2. ニュース&インフォメーション
  3. 【重要】学内システムメンテナンスに伴うMy Library、電子リソース等利用停止のお知らせ(8/30-8/31) /【Important】Notice of Suspensions regarding Library Homepage, My Library and E-resources due to System Maintenance(8/30-8/31)

【重要】学内システムメンテナンスに伴うMy Library、電子リソース等利用停止のお知らせ(8/30-8/31) /【Important】Notice of Suspensions regarding Library Homepage, My Library and E-resources due to System Maintenance(8/30-8/31)

# English version is below.

2025/8/31 (日)の全学停電前後に実施する学内ネットワーク、各種サービスシステム保守作業のため、下記の時間帯でサービスを停止します。
ご不便をおかけ致しますが、ご理解のほどお願いいたします。

■停止するサービス
 ・附属図書館ウェブサイト 
  2025/8/30(土) 15:00 - 17:00 の間の20分程度

 ・蔵書検索OPAC 
 ・図書館ポータルサービス My Library(資料の予約等を含む) 
  2025/8/30 (土) 15:00 - 8/31 (日) 21:00 (30時間)
 
 ・学認利用(データベース/電子ジャーナル/電子ブック)
  2025/8/30(土)  15:00 - 18:00 (3時間)

参考:情報基盤センター「学内ネットワーク、各種サービスシステム停止連絡」新しいウィンドウが開きます

本件に関する問い合わせ先
附属図書館 情報サービス係
libref@ynu.ac.jp
045-339-3217

---------------------------------------
Due to the system maintenance before and after the campus-wide power outage on Sunday, August 31, 2025, the following services will be temporarily suspended.
We apologize for any inconvenience and appreciate your understanding.

The following services will be unavailable.
 ・Library Website
  For about 20 minutes between 2025/8/30 15:00 - 17:00
 
 ・YNU OPAC 
 ・Library portal service "My Library"(Including reservations of books)
  2025/8/30 15:00 - 8/31 21:00

 ・Use of databases and electronic journals/books through GakuNin
  2025/8/30 15:00 - 18:00

Ref. Information Technology Service Center "Information on Network and Service System Suspension"New screen will open.

Inquiries Regarding This Matter:
Library Informational Services Section
Email: libref@ynu.ac.jp
Phone: 045-339-3217

ページの先頭へ

中央図書館開館カレンダー
2025年8月
8月
2025年9月
9月
  • 休館日
  • 8:40~21:45
  • 8:40-17:00
  • 10:00~18:00